Pod sąd za mobilne spyware

1 października 2014, 05:52

Amerykański Departament Sprawiedliwości oskarżył szefa jednej z pakistańskich firm o rozpowszechnianie spyware'u na urządzenia mobilne. To pierwszy w USA przypadek postawienia przed sądem człowieka, który jest podejrzewany o zarażanie innych użytkowników szkodliwym kodem na urządzenia mobilne


Księgarnia PWN - Gwiazdka 2024

Gracze

W USA zbudują 'stadion' dla graczy wideo

25 września 2014, 09:15

W USA powstanie pierwszy „stadion” tzw. sportów elektronicznych. To ni mniej ni więcej, a miejsce, w którym będą spotykali się miłośnicy gier wideo, a ich rywalizację będą śledzili widzowie na „stadionie”.


Apple i U2 zapowiadają nowy format multimedialny

22 września 2014, 10:08

Apple i U2 wspólnie pracują nad nowym formatem multimedialnym, w którym zostaną wbudowane mechanizmy ochrony przed nielegalnym kopiowaniem, a sam format ma być na tyle atrakcyjny, że użytkownicy chętnie zapłacą za zakup utworów. Lider U2, Bono, w wywiadzie dla Time'a nie zdradza szczegółów nowego formatu, twierdzi jednak, że będzie on odporny na kopiowanie


Po ćwiczeniach ubrania poliestrowe pachną gorzej od bawełnianych

4 września 2014, 08:18

Po intensywnych ćwiczeniach ubrania poliestrowe pachną gorzej od bawełnianych, bo pewne bakterie (pakietowce) lepiej rosną na poliestrze.


Core i7-5960X Extreme Edition, procesor dla graczy

1 września 2014, 09:47

Intel rozpoczął sprzedaż swojego najbardziej wydajnego procesora dla pecetów. Core i7-5960X Extreme Edition powstał przede wszystkim z myślą o graczach.


Podsłuchiwanie obrazem

5 sierpnia 2014, 14:06

Eksperci z MIT-u, Microsoftu i Adobe stworzyli algorytm, który potrafi odtworzyć dźwięk za podstawie analizy drgań obiektu widocznego na filmie. Podczas eksperymentów algorytm odtworzył zdania analizując wibracje paczki chipsów, którą filmowano z odległości 4,5 metra przez szybę nieprzepuszczającą dźwięku


Niewielki pozytywny wpływ odrobiny gier

4 sierpnia 2014, 12:11

Mniej niż godzina gier wideo dziennie ma niewielki pozytywny wpływ na rozwój: skutkuje lepszym przystosowaniem zarówno u dzieci, jak i nastolatków (psycholodzy z Uniwersytetu Oksfordzkiego dokonywali porównań do osób, które nigdy nie grały lub grały 3 godziny dziennie i więcej).


Gry nie czynią gorszym

10 lipca 2014, 13:34

Pełne przemocy gry wideo nie muszą powodować, wbrew obawom, że gracze stają się niewrażliwi na przemoc. Nasze badania sugerują, że gracze nie stali się mniej moralni. Wręcz przeciwnie. Pełne przemocy gry spowodowały, że zwiększyła się ich wrażliwość na przekraczanie norm moralnych. To może, podobnie jak w prawdziwym życiu, zachęcać graczy do dobrowolnego angażowania się w działania na rzecz innych - mówi główny autor badań profesor Matthew Gizzard z University at Buffalo


Bezprzewodowa komunikacja między rdzeniami

3 lipca 2014, 14:02

Naukowcy z Washington State University stworzyli sieć bezprzewodową na układzie scalonym. Zapewniają, że dzięki temu centra bazodanowe zaoszczędzą do 20% energii.


Microsoft uderza w szkodliwy kod

1 lipca 2014, 09:52

Microsoft Digital Crimes Unit zniszczyła rodziny szkodliwego kodu Jenxcus i Bladabindi. Operacja rozpoczęła się przed dwoma dniami, gdy koncern z Redmond uzyskał sądową zgodę na zakłócenie komunikacji pomiędzy firmą Vitalwerks Internet Solutions a komputerami zarażonymi szkodliwym kodem


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy